vrijdag 18 augustus 2017

Mijn buurman zegt…..!


Als persoonlijk reisadviseur probeer je altijd de beste accommodatie passend bij de klant en het budget te vinden. Dat maakt het werk zo leuk.

Wij willen graag naar Namibië

zegt mijn klant. Met z’n vieren uiteraard, want daar kunnen we toch heel goed zelf rijden? Ik knik en zeg dat Namibië inderdaad uitermate geschikt is om als self-drive te doen. Zeker nu de KLM rechtstreeks op Windhoek vliegt, wordt de bereikbaarheid ook weer een stuk eenvoudiger.

 

Weten jullie al wat jullie willen zien

in Namibië is mijn volgende vraag. Ja, daar hebben ze al over nagedacht met elkaar en in ieder geval de rode duinen en de zoutvlaktes, wild en ook de Himba’s. We hebben tenslotte 3 weken de tijd, dus dat moet lukken. Toch? ‘Ja, dat moet lukken”, zeg ik.

Al nagedacht over een budget

of nog niet? Ja we hebben wel een beetje rondgekeken en denken dat we het rond de € 3000 per persoon wel moeten redden. We willen leuke accommodaties, hoeft niet luxe maar wel passend in de omgeving en schoon. Schoon is het belangrijkste!

Ik ga aan de slag

met een mooie route en zoek daar leuke (schone) accommodaties bij en natuurlijk de huurauto. Helemaal uitgewerkt stuur ik deze naar de familie en geef aan dat ze het rustig door moeten lezen en dat het mooi gelukt is om rekening te houden met het budget.

Maandagmorgen 11 uur en met een kop koffie

bel ik de klant.  Ze zijn enthousiast over het voorstel, maar ze hebben vrienden van hun buren er ook naar laten kijken want die zijn al eens in Namibië geweest en die hadden nog een tip. Ik ben altijd een beetje bang voor tips van vrienden van buren, ook van tips van de buren zelf trouwens J

En wat zeiden de vrienden van de buren

vraag ik. Nou, zij hadden een paar dagen in de WolwedansDunes Lodge doorgebracht en dat is echt een aanrader, dus dat wil Wim er ook bij. Ah, oké, Wolwedans, zeg ik. Voorzichtig breng ik naar voren dat de Wolwedans een van de duurdere lodges is in Namibië en dat dan een derde van hun budget opgaat aan deze ene lodge.

Ik hoor haar slikken

en heel zachtjes zeggen, dat zij dat al tegen haar man had gezegd. Maar ja, je kent Wim he? zegt ze. Klopt, ik ken Wim!

Carina
carina@thetravelclub.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten