dinsdag 15 augustus 2017

Niet all inclusive maar alles inclusief!

Nee, niets voor mij hoor!

Als persoonlijk reisadviseur is het te leuk om mensen te wijzen op de mogelijkheden voor een vakantie. En dan juist eens iets anders dan waar ze zelf aan zouden denken.

We willen wel lekker eten......

De wensen zijn dan uiteraard van groot belang en die heeft deze meneer wel: niet te ver vliegen, mooi strand, lekker verwend worden, heerlijk zwembad, geen drukke entertainment en vooral lekker eten. Ik heb iets in mijn hoofd dat perfect is voor deze klant maar ja, hoe ga ik dat op een goede manier brengen?  

Ik weet iets heel leuks voor jullie.........

zeg ik heel voorzichtig. Echt helemaal wat jullie zoeken! Mooi strand, super service, prachtige zwembaden, mooie kamers, geen druk entertainment maar wel veel te doen en als klap op de vuurpijl... geweldig eten en heerlijke wijnen. En het ligt ook nog eens in Griekenland, dus nog geen 3 uur vliegen.

Vol verwachting kijkt hij me aan

en zegt, “nou dat lijkt mij perfect”. Is het op basis van logies en ontbijt? Of halfpension? Daar ga ik. Nou, zeg ik, het is eigenlijk een luxe resort met alles inclusief….. All inclusive, zegt hij? Haha, dacht het niet. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het wel die buffetten. Leuk bedacht Carina, maar dat gaat hem niet worden.  

 

Ik open de laptop

en druk op de link van het hotel. Kijk nou eerst eens, voordat je zegt dat het niets voor je is. Ik kan je er alles over vertellen want ben er zelf geweest. Dit hotel heeft 4 fantastische a la carte restaurants in verschillende stijlen waarbij je ook nog eens de lekkerste wijnen kan kiezen en dat allemaal ….. inclusief. Ook zijn er nog 3 restaurants ‘dine out’ die ook inclusief zijn.  

 

Hmmmm, en verder

vraagt hij. En dan raak ik op dreef en vertel hem over de super service, de heerlijke ligbedden, de mooie zwembaden, het geweldige personeel en….. Oke, oke zegt hij, stop maar! Op jouw advies gaan we het proberen.  

 

Natuurlijk even bellen

na terugkomst van hun reis. Waren ze blij met mijn advies? He Carina, zegt hij als hij opneemt. Wilde je eigenlijk net bellen. Wat een topvakantie hebben we gehad, en je had gelijk, zo is ‘alles inclusief’ wel leuk! We zijn nu ook groot fan van Ikos Olivia!  

 

Opgelucht

zucht ik zachtjes en grinnik bij zijn vraag of hij volgend jaar weer mag……

The Travel Club Carina
carina@thetravelclub.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten